Το έργο «Λου Χσουν: To ημερολόγιο ενός τρελού», βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Λου Χσουν, μιας θεμελιώδους για την ιστορία των κινέζικων γραμμάτων φυσιογνωμίας, ανεβαίνει στη σκηνή του Small Argo full of Art, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου, από τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.
Η πλοκή του ακολουθεί κατά βήμα την ιστορία ενός κινέζου που βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Πρώην δημόσιος υπάλληλος σε μια κινέζικη επαρχία, θέτει συνεχώς άμεσα ερωτήματα για τη θέση του ανάμεσα στους συνανθρώπους. Απροστάτευτος και μόνος λόγω της διαφορετικότητας του, με τη γλώσσα ενός παιδιού, ζει παγιδευμένος σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, που τον αναγκάζει να σκέφτεται τα χειρότερα για την ανθρώπινη φύση.
Βυθισμένος στις εμμονές και τους παραλογισμούς του, ξεδιπλώνει μέσα από προσωπικές αφηγήσεις τον ιδιαίτερο ψυχισμό του και τη ζωή του. Η δική του ματιά και αλήθεια είναι και η πραγματική εξήγηση όσων συμβαίνουν γύρω του. Όμως κανείς δεν πιστεύει έναν τρελό και όλοι φοβούνται αυτό που δεν γνωρίζουν…
Όπως και στα άλλα δύο ημερολόγια ενός τρελού (Νικολάι Γκόγκολ και Γκυ ντε Μωπασσάν ) ο «τρελός» του Χσουν κινείται κι αυτός σε ένα κομφορμιστικό κοινωνικό πλαίσιο τόσο αυταρχικό και υποκριτικό που δεν μπορεί να το αντέξει.
Η μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Ζουγκό στηρίχτηκε στην όσο δυνατόν πιο έγκυρη πιστότητα του πρωτότυπου ενώ το κείμενο διανθίστηκε από τον ίδιο και τον σκηνοθέτη με ποιητικά και μουσικά μέρη, απαραίτητα για την μεταφορά του διηγήματος στο θέατρο. Ο μουσικός / συνθέτης Christos Pappas συνέθεσε την πρωτότυπη μουσική και μελοποίησε τα ποιητικά μέρη του έργου, τα οποία ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Λου Χσουν (1881 – 1936), θεωρείται η μεγαλύτερη μορφή της κινεζικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα. Το «Ημερολόγιο ενός τρελού» είναι το πρώτο διήγημά του που είδε το φως της δημοσιότητας και συγκαταλέγεται επάξια ανάμεσα στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Το έργο του χαρακτηρίζεται από την άμεση σύγκρουση με την παραδοσιακή Κίνα, γεγονός για το οποίο, το 1927, απολύθηκε από το Δημόσιο.
Οι επαναστατικές απόψεις του και ο βαθύς ανθρωπισμός του, τον έκαναν έναν από τους ήρωες της μετεπαναστατικής Κίνας.